Niklas Brodén
Digital Sales Manager – Purchasing & SalesBeskriv din resa och utveckling hos Inrego?
Jag började på Inrego för 10 år sedan, som projektledare/logistiker på vår Buyback-tjänst. Det visade sig att jag var en fena på excel och har lite av en mattehjärna, så jag började bygga en prissättningsroll som efterfrågades av säljarna för att stötta med inköpspriser och restvärden. Jag hade även daglig kontakt med partners som Dustin och ATEA, som ville ha hjälp med finansieringsmodeller, där Inrego stod för restvärdet på deras nya produkter.
För cirka 7 år sen fick jag chansen att ta över Inregos webshop och har sen dess jobbat på att öka försäljningen och driva vår digitala affär vidare. Från början en roll som handlade om att lägga upp produkter och skapa mailutskick till att idag budgetplanera, projektleda och kravställa mot externa byråer.
Vad är typiskt för Inrego, som arbetsplats?
Jag har under mina 10 år på Inrego ställt höga personliga krav på min utveckling och det är något som öppnat dörrar för mig. Detta ser jag som typiskt för Inrego. Visar man att man vill på riktigt så öppnas möjligheterna.
Många på Inrego gillar också att prata om just miljön och vår hållbara affär. Därför är det fantastiskt att så många förstår affären och kan diskutera kring och om sin del av Inrego och nyttan det skapar för andra avdelningar.
Vad är det som får dig att trivas på Inrego?
För mig handlar det mycket om kollegorna men också känslan av att gå till jobbet och faktiskt vara på rätt sida av historien. Jag vet att mitt bidrag i klimatdebatten är positivt. Det ser jag som en stor trivselfaktor.
Jag kan inte nämna trivsel utan att minnas fantastiska kickoffer på bland annat Gotland och i Frankrike. Och sist men inte minst - Inrego Awards - vår helt egna gala en gång per år med priser och omnämnanden (Nominerad till årets medarbetare 6 år i rad!).