Jonas Lidgren
Avdelningschef – ProductionBeskriv din resa/utveckling/karriär på Inrego?
Jag har jobbat på Inrego i lite mer än 11 år nu och började på Sorteringen där all IT-utrustning kommer och gås igenom. Sen har det rullat på med olika utmaningar och arbetsuppgifter, allt från putsare och packare, till att jobba med logistiken/transporterna av all IT-utrustning som vi tar emot. Nu jobbar jag som Team Leader på Distribution och jag stormtrivs.
Hur ser en vecka ut för dig, i din roll på Inrego?
Vårt team skickar ut datorer och tillbehör till våra kunder i Norden. Putsar varje enhet och packar dom. Vill kunderna ha Windows 10 eller nu också 11, så fixar vi det såklart.
Mitt jobb är väldigt varierande, det beror på hur mycket som säljs och hur många från mitt team som är på plats. Det kan handla om att hjälpa till med putsning och packning av mobiler/datorer, admin och planering inför framtiden för avdelningen, ibland mycket möten och så vidare. Tycker det är sjukt kul och motiverande att nu få vara med och driva en avdelning framåt.
Vad är det som får dig att trivas på Inrego?
Samtliga fantastiska kollegor! Jag kan absolut gå och prata med vem som helst på företaget, alla är otroligt trevliga individer och det är en familjär stämning. Men också min nuvarande roll. Att få leda och driva avdelningen, samt de fantastiska personerna jag jobbar med, framåt är otroligt inspirerande.